Treceți la conținutul principal

Cascada Vanturatoarea si ghizii canini

Dupa cascada Bigar, aveam in plan sa ajungem si la cascada cu cea mai mare cadere libera de apa din Romania, de circa 40 m. In ziua cand am vizitat Cazanele am grupat-o si pe aceasta. Vanturatoarea poate fi gasita cu putin efort in parcul national Domogled-Cerna, inapoi in zona Herculane!





Traseul de astazi pleaca fix de pe Valea Cernei, din amonte de Baile Herculane, la capatul lacului Prisaca. Se trece podul peste Cerna si se merge spre cele cateva case de la marginea padurii unde lasam masina. Traseul – marcaj cruce rosie – incepe de aici, loc de unde ne-am imprietenit cu doi caini de'ai locului si, dupa o ora si ceva de serpentine si urcus destul de sustinut te scoate sus, in amfiteatrul de stanca al Vanturatoarei. Pana si ei dadeau semne de oboseala tolanindu-se din cand in cand, pe unde apucau. In mijlocul cararii in care puteai merge doar in sir indian, mai rau era cand te opreai intr-o margine si simteai cum te impinge pe la spate pe neasteptate. Andreea era "tinta preferata".


Dupa urcusul anevoios, peisajul se schimba brusc, aparand multe stanci si dandu-ti senzatia ca esti foarte aproape de cascada. Dupa acea cazatura am urcat doar cu o singura camera.


Cascada are doua caderi succesive, inainte de a atinge solul, firul de apa este intrerupt de un prag de stanca unde apa este vanturata. O ploaie fina ia astfel nastere iar apa ajunge jos imprastiata pe o suprafata de cel putin 100 metri patrati. Un adevarat dus la scara mare, in mijlocul padurii si al muntelui.


Cu cat te apropiai glasul cascadei era cu atat mai pronuntat si nu era decat un firav curs de apa, sa-mi imaginez cum e dupa precipitatii... Vanturatoarea, ca si cascada Bulbuci, permite calatorului sa treaca prin spatele perdelei de apa, sa poposeasca. 


Sotul meu o lua inainte, sotul Andreei cobora sa fotografieze cascada din fata, dupa ce astept o vreme sa vina si ei poposind sub "streasina" tragand cu ochiul la cei ce se cocotau pe munte, imi urmez sotul.


Sunt un cuplu de francezi cu cainele lor ce calatoreau cu o dubita, vorbim o engleza-franceza, ne da acordul sa-i fotografiem iar daca ne-au furnizat adresa corecta le-am trimis si lor, inclusiv filmarea.


"Pentru amatatorii de catarat pe stanci, alpinism si escalada, statiunea montana din sud vestul Romaniei detine in muntii Cernei locuri renumite unde turisti din toata lumea vin sa practice alpinismul. Poate cel mai renumit loc din statiunea montana Baile Herculane unde se practica alpinismul, este in apropierea hotelului Roman." - sursa http://www.baileherculane.ro


Ghizii nostri erau cat pe ce sa ne abandoneze pentru don'soara de pe alte meleaguri insa la fluieratul omului meu s-au razgandit, i-am rasplatit cu cate o conserva de peste. Au stat si la pozat! :)
Sa va spun ca acest cuplu a coborat aproape alergand ajungandu-ne din urma si depasind, pe cand noi ne miscam ca niste mosi de teama sa nu ne rupem gatul cum era eu sa o patesc la Cazane? Si el avea doar niste "ciupici".

:) Da, noi ne-am si pozat! :)

Final de traseu, inapoi spre cazare... 


Merita vederea, ca de altfel tot ce inseamna munte. Sa tesi amintiri pe potecile oricarui sezon pentru ca iti ofera atat de mult din punct de vedere peisagistic cat si sufleteste. Valea Cernei, unicat in peisajul romanesc, are o nota salbatica, cu versanti abrupti.

"La parcurgerea fiecarui traseu pentru a mentine biodiversitatea, a conserva valorile naturii si a pastra integritatea ecosistemelor trebuie sa respectam niste reguli fara de care aceste valori ar fi distruse:
-    accesul pe traseele nemarcate si pe cele de alpinism se face cu acordul prealabil .
-    intretinerea marcajelor turistice, deschiderea de noi trasee si amplasarea panourilor indicatoare si informative, de asemenea.
-    camparea este permisa in zonele special amenajate si in alte locuri marcate.
-    interzisa abandonarea deseurilor; turistii au obligatia de a evacua deseurile pe care le genereaza.
-    se interzice colectarea de specii de flora si fauna.
-    se interzice distrugerea panourilor informative sau a altor obiective de interes turistic."
Sursa: domogled-cerna.ro

Mai sus traseul continua spre Poiana Cicilovete, noi eram deja obositi.

Povestea continua...
xoxo

Comentarii

  1. Miha, draga mea, cata salbaticie, cata liniste, cata maretie, cat de mare sansa de a refecta, de a te auzi si asculta... :)
    Stiu cum e cu astfel de insotitori de drum, sunt uimitori! Am batut si noi carari de munte alaturi de cate-un caine, chiar doi, la initiativa si decizia lor!
    Foarte fain, va felicit din toata inima! La cat mai multe astfel de drumetii si postari! Sunt o delectare (si unele si altele)...

    Pup si imbratisare!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt buni prieteni cand nu pazesc ceva, la stani ma refer.
      Doamne ajuta, multumim, mai e putin si termin cu postarile din concediul din mai.
      Teoretic si acum suntem in concediu insa vremea ne-a tinut acasa, hehe ce planuri aveam noi!
      Te imbratisez strans!

      Ștergere
  2. Superb traseu,am fost acolo in zona acum cativa ani dar la cascada n-am ajuns,data viitoare,pup <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mereu ramane cate ceva de vazut pentru data viitoare. :)
      pupici

      Ștergere
  3. Wow ce fotografii frumoase, o drumeție super! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Drept sa spun acestea au iesit mai zgomotoase, mai slab calitativ decat cele de pana acum din concediul asta. xox

      Ștergere
  4. E minunat! Ai niste idei deosebite pt vacante! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Tot efortul a meritat sa faceti acest traseu. Imaginile sunt foarte frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar nu auzisem de locul asta, tare superb e! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citind despre Herculane am descoperit-o si eu, apoi am regasit-o in lista de rezerva la Mircea, cel cu care am si calatorit. Vremea fusese capricioasa si atunci. xo

      Ștergere
  7. Ce frumos <3 Vreau si eu sa ajung in locurile astea minunate. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fixeaza-ti locurile pe harta grupandu-le si apoi programeaza-ti concediile, uneori ajunge si weekendurile. :) pup

      Ștergere
  8. wonderful landscape;)xoxo

    http://glampond.blogspot.it

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce poze faine, ce locuri frumoase!
    Cand am fost pe Transfagarasan acum 11 ani, imi aduc aminte ca am vazut si eu un sarpe pe munte, cand am oprit masina sa facem o pauza. Era mic, n-am recunoscut specia, si nu imi dadeam seama daca e mic pentru ca e pui sau pentru ca asa e specia lui. :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Din astia am mai tot intalnit, insa viperele nu prea ne-au iesit in cale.

      Ștergere
  10. Da, e parc national, regulile sunt stricte, gradul de protectie e mai ridicat decat intr-un parc natural. Splendide locuri si simpatici ghizii vostri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce tine de mizerie/curatenie trebuie sa fie respectate oriunde, nu conteaza ca nu sunt cosuri de gunoi, ca nu sunt oameni care sa dea amenzi usturatoare, ca e cartier marginas sau centrul orasului, la bunica sau la manastire in codru... Fara reguli nu putem sa ne bucuram de frumusetea naturii pe termen lung.
      Ghizii ghidusi la final s-au certat ca prostovanii de s-au baricadat francezii in dubita lor de teama sa nu fie muscati iar noi am incercat sa-i despartem si sa-i calmam.

      Ștergere
  11. Este un loc minunat! <3
    E frumoasa Romanica noastra, degeaba! Merita explorata pas cu pas. :D
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a placut instigarea ta, sa vedem frumusetea ei cu proprii ochi! :D
      xox

      Ștergere
  12. Frumoase poze, frumoase locuri, frumosi oameni, frumoase activitati :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Fix în ultima zi de concediu am luat şi noi la picior acest traseu. Se pare că voi aţi avut un pic mai mult noroc, să prindeţi cascada cu ceva apă - la noi „streaşina" abia picura. Şi ne-am chinuit ceva să fotografiem în aşa fel încât să se vadă că acolo e şi apă, nu numai stâncă.
    Îmi pare rău că timpul nu ne-a permis să admirăm Cazanele decât de pe geamul maşinii.
    Abia aştept să revin în zonă!
    Ioana
    P.S. Vipere nu aţi întâlnit? Noi am văzut una, între stânci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In mai a avut de unde sa stranga. :)
      Vipere eu una nu mi-am dorit sa vad, am vazut mai multi pseudo-serpi, partenerii nostri au vazut una insa nu ne-au atras atentia pentru a nu ne speria.

      Ștergere
  14. Too cute dogs &Breath taking photos.. nice blog, keep sharing...


    XOXO,

    www.fashionerza.com

    I can rock any outfits, come follow my online diary

    RăspundețiȘtergere
  15. It's paradise! So nice pictures

    XO

    C

    RăspundețiȘtergere
  16. Your beautiful Romania! Wow, dear Mihaela the waterfall is so stunning and the nature all around is very impressive. You always make me wish to visit your wonderful land :) Pupici drag mea! xo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga mea, thank you my dear, sper ca intr-o zi vei fi impresionata cu proprii ochi, hope one day will be impressive with your own eyes!
      baci e abbracci

      Ștergere
  17. magnificent photos! I would love to visit this place some day. Romania is so full of natural beauty. Thanks for sharing.

    RăspundețiȘtergere
  18. In the end it was obviously worth to hike the exhausting way as the waterfalls must be so impressing! Thanks for sharing the pictures, you met very sporty people :)
    A kiss
    www.dressedwithsoul.com

    RăspundețiȘtergere
  19. Sporty and hippy people. :)
    Thank you ladies!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

     De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.